Fenix Ja sam protiv Tesle, baš zbog onog što navode ta istraživanja i što sam rekao, imaju te dječje bolesti. Nisam baš ljubitelj el. autiju, ali tipa da od sutra moramo svi prijeći na el. aute ne bi se žalio na jedan Polestar 2 ili Porsche Taycan jer su ih napravile firme koje znaju napraviti auto.

Zato ja Teslu ne doživljavam ozbiljno s dodavanjem fart soundova i slično. Ti gimmicki mi ne trebaju na autu, ali kužim zašto ekipa iz tech industrije pada na te fore.

    Fenix jao, sad i ti. Jebote agenda. Jel i huškam možda? Ha-Ha-Ha

    Znači, ja mogu uspješno odvojiti moj animozitet prema nečemu i objektivan razgovor o problemu.

    Ne volim ni Apple. Tesla mi dođe ko Apple, btw. I jasno govorim što mislim o njima i o Steve Jobsu, ali mogu reći da mi je Dynamic Island fora izum.

    Ti za Teslu uporno razmišljaš na način kako si do sad gledao aute. Mehanički. Motor, klipove, remenje i to. Pa onda znaš da električni auti to nemaju, i pretpostavljaš da je automatski pouzdaniji. Da, ali auto ne čini samo motor.

    Za dalje ti neću tražiti dokaze. Sad već i iz principa. Našao sam ih preko nekoliko u dvije tri minute. Dalje neću. Ha-Ha-Ha

      buz ne bi se žalio na jedan Polestar 2 ili Porsche Taycan jer su ih napravile firme koje znaju napraviti auto.

      Ali slažemo se da će možda za nekoliko godina znati napraviti auto. Auto u smislu da će imat dobru završnu izradu, unutrašnjost koja nije klimava te u tom dijelu komponente u skladu s kategorijom u koju cjenovno pripada.

      S druge strane, znaju napraviti dobar električni "auto". "Auto" pod nazivnike, jer više mehanika nije toliko bitna koliko su to softver i procesi izrade baterije. Tu su među najboljima u industriji što ni ne čudi, jer je i predvode. Isto tako, drugi će ih dostići/prestići.

      Tzereen ne, stvar je u tome što ja ne pretpostavljam. Pretpostavljaš ti. I "čuješ", ali ne navodiš izvore jer ih nema. Navodiš stvari kojih nema. Da sumiramo, ti tvrdiš da su Tesle kriminalno nepouzdane i jako kvarljive pri čemu ne navodiš neke dokaze, a ja tvrdim da nisu nepouzdane i da nisu kvarljivije od prosjeka.

        Fenix Naravno, slažemo se oko toga. Digli su već sad kvalitetu naspram prvih modela. I ovi tradicionalni zajebu povremeno pa popravljaju kasnije, gdje neće ovi koji su se tek počeli time baviti.

        Meni je veći problem što volim miris benzina i zvuk motora, ručni mjenjač i ručnu ručnu kočnicu pa se teško mirim sa smjerom u kojem ide industrija. To što elektromotori imaju puni okretni moment od praktično nule i brzi su meni ništa ne znači, znam sve objektivne prednosti električnih autiju, ali me na subjektivnom nivou ne vesele. Meni bi zabavnije bilo voziti Tzeov Peugeot 207, nego Teslu.

        Ali u budućnosti ako tehnologija baterije napreduje da ne budu tako teški, da range bude bolji i punjenje brže to će biti pomak na bolje, ali ručnog mijenjanja brzina više neće biti, zvuka i mirisa više neće biti i zato se ja ne mogu pomiriti s el. autima.

        No, takvi puristi poput mene su u debeloj manjini i nikog nije briga za nas.

        Fenix Hrvoje, ja nisam pričao iz glave, jer sam čuo u tramvaju. Pratim auto industriju, vijesti, portale, domaće i strane. Znam da consumer reports uporno trpaju Teslu na dno. Nije mi sused Joža to reko nit sam izmislio.

        Da li je dobro da Tesla postoji, vjerojatno je. Uzdrmali su cijelu industriju. I o tome bi se fakat mogla povesti odlična rasprava. Kakva nas budućnost očekuje s električnim autima. Bila je baš dobra Nedjeljom u 2 na tu temu pred koji tjedan.

        Pa točno mi zvučiš kao taj netko u tramvaju. Jer pratim i ja i nigdje nisam pročitao da su Tesle, citiram te opet, kriminalno nepouzdane i jako kvarljive. O Teslama se piše sve i svašta, svašta se istestiralo, argumentiralo i navodilo, ali to ne.

          Tzereen Pa onda znaš da električni auti to nemaju, i pretpostavljaš da je automatski pouzdaniji. Da, ali auto ne čini samo motor.

          Što je ujedno i interesantan način na koji jedno od istraživanja koje si linkao gleda na pouzdanost električnih i neelektričnih automobila. Consumer Reports gleda 17 različitih područja na kojima temelji svoju ocjenu pouzdanosti (na temelju otprilike 300 000 autiju korisnika (bolje rečeno, pretplatnika) njihovog servisa koji prijavljuju kvarove.

          Riječ je stranici koja slovi kao visoko pouzdani izvor informacija o kvaliteti automobila. Ono što Fenix kaže vrijedi, izvor je po tome internetski, no ono što se ne smije zanemariti je da te informacije dolaze od njihovih mnogobrojnih pretplatnika. Isto tako uopće ne ocjenjuju određene brendove, poput Alfe, jer ili nemaju dovoljan broj prijava ili nemaju pregled više modela da naprave određeni logički presjek.

          Da se vratim na tih 17 područja. Više njih se dotiče standardnih stvari poput motora i klipova, kao što Tze kaže, i time se automatski postavlja teza da su električni automobili pouzdaniji. Njihov način ocjenjivanja je da svaki auto od početka ima savršenu ocjenu kojoj se potom bodovi skidaju, što znači da ako električni auto ispadne nepouzdan, razumno je da u određenim segmentima značajno kiksa kada uspije biti manje pouzdanim od neke kompleksnije mašine.

          @Fenix već si rekao da je riječ o internetskim "anketama", no ovdje mi se stvarno čini da ti se ne sviđa što vidiš pa automatski odbijaš pridodati ikakvu relevantnost izvoru, bez da si barem provjerio pouzdanost i popularnost istih.

            Fico @Fenix već si rekao da je riječ o internetskim "anketama", no ovdje mi se stvarno čini da ti se ne sviđa što vidiš pa automatski odbijaš pridodati ikakvu relevantnost izvoru, bez da si barem provjerio pouzdanost i popularnost istih.

            Eto, sad i ti. Pročitao sam detaljno i uvažio. Navodi se završna kvaliteta izrade, koja je realno loša. Nijedno od ta dva istraživanje nije navelo da su Tesle kvarljive i nepouzdane u smislu da će stati na cesti, odnosno nepouzdane u praksi vožnje.

            Fenix onda koristiš drugi internet. Kaj da ti velim. Sad već idemo u smjeru kaj Fićo priča. Ti ko npr desničar ćeš vidjeti skroz druge vijesti od Fice koji je ljevičar. Znaju da obožavaš Teslu i zato ti skrivaju takve informacije očito. Mene fakat čudi, jer to nije rijedak podatak.

              Mislim da je stvar perspektive, nekome je kvar tek ako se mašina raspadne i ostaneš na cesti, a nekome ako ti infotainment šteka pa treba ugradit novi.

                buz upravo to. Hrvoje je zapeo na ispadanju getribe na autocesti. Auto se može pokvariti na 100 drugih načina. Može mi grijanje ne raditi.

                  Tzereen

                  Sad već pretjerujete obojica, ti pogotovo s desničarenjem i ljevičarenjem. Nema to veze s time što ću ja odlučiti gledati. Ima veze s time da to nije istina i ne možeš mi dokazati da jest.

                  Još jednom, da ne bude zabune. Ponavljam. Ne tvrdim da je Tesla najbolja ili bolja od drugih. Tvrdim da nije najgora i da se ne kvari više od drugih.

                  buz ako ti infotainment šteka pa treba ugradit novi

                  Tzereen Može mi grijanje ne raditi.

                  I kažem opet, može, ali nijedno ni drugo se ne kvari više u Tesli nego u drugim automobilima. Sve što ste mi ti i Fico izvukli je nepouzdanost u smisli završne kvalitete izrade. Argumentiraj(te). Nemojte me činiti ludim.

                    Fenix Sve što ste mi ti i Fico izvukli je nepouzdanost u smisli završne kvalitete izrade

                    Netočno. U CR-ovo istraživanje ulazi puno više od završne kvalitete izrade.

                    ENGINE (or ELECTRIC MOTOR), MAJOR: Engine or electric motor rebuild or replacement, cylinder head, head gasket, turbocharger or supercharger, timing chain or belt.

                    ENGINE (or ELECTRIC MOTOR), MINOR: Accessory belts and pulleys, engine computer, engine mounts, engine knock or ping, electric motor malfunction, fuel leaks, oil leaks.

                    ENGINE COOLING: Radiator, cooling fan, water pump, thermostat, antifreeze leaks, overheating.

                    TRANSMISSION, MAJOR: Transmission rebuild or replacement, torque converter, premature clutch replacement.

                    TRANSMISSION, MINOR: Gear selector and linkage, transmission computer, transmission sensor or solenoid, clutch adjustment, rough shifting, slipping transmission, leaks.

                    DRIVE SYSTEM: Driveshaft or axle, CV joint, differential, transfer case, four-wheel-drive/all-wheel-drive components, driveline vibration, electrical failure, traction control, electronic stability control.

                    FUEL SYSTEM/EMISSIONS: Sensors (O₂, or oxygen, sensor), emission-control devices (includes EGR), fuel-injection system, fuel gauge/sender, fuel pump, problems filling up the tank.

                    ELECTRICAL (or CHARGING) SYSTEM: Alternator, starter, hybrid/electric battery replacement, hybrid/electric battery related systems, regular battery, battery cables, engine harness, coil, ignition switch, electronic ignition, spark plugs and wires failure, auto stop/start, electric vehicle charging.

                    CLIMATE SYSTEM: AC compressor, blower (fan) motor, condenser, evaporator, heater system, automatic climate system, electrical failure, refrigerant leakage.

                    SUSPENSION/STEERING: Shocks or struts, ball joints, tie rods, wheel bearings, alignment, steering linkage (includes rack and pinion), power steering (pumps and hoses, leaks), wheel balance, springs or torsion bars, bushings, electronic or air suspension.

                    BRAKES: Antilock system, parking brake, master cylinder, calipers, rotors, pulsation or vibration, squeaking, brake failure, premature wear, regenerative braking.

                    EXHAUST: Muffler, pipes, catalytic converter, exhaust manifold, heat shields, leaks.

                    PAINT/TRIM: Paint (fading, chalking, peeling, or cracking), loose interior or exterior trim or moldings, rust.

                    BODY INTEGRITY (Noises/leaks): Squeaks, rattles, wind noises, seals and/or weather stripping, air and water leaks.

                    BODY HARDWARE: Windows, locks and latches, doors or sliding doors, tailgate, trunk or hatch, mirrors, seat controls (power or manual), seat belts, sunroof, convertible top, glass defect.

                    POWER EQUIPMENT AND ACCESSORIES: Cruise control, clock, warning lights, body control module, keyless entry, wiper motor or washer, tire pressure monitor, interior or exterior lights, horn, gauges, 12V power plug, USB port, alarm or security system, remote engine start, heated or cooled seats, heated steering wheel, headlights, automatic headlights, automatic wipers, wireless charging pad.

                    IN-CAR ELECTRONICS: CD player, rear entertainment system (rear screen or DVD player), radio, speakers, in-dash GPS, display screen freezes or goes blank, phone pairing (e.g., Bluetooth), voice control commands, steering wheel controls, portable music device interface (e.g., iPod/MP3 player), backup or other camera/sensors, Android Auto/Apple CarPlay, infotainment hardware replacement, software over-the-air fixes, head-up display.

                    Minimalan potreban broj autiju u istraživanju je 100 kako bi se vrednovao rezultat za neku familiju automobila. Prosječan broj je 200 do 300. Ako te zanima više, imaju jako detaljno objašnjen princip ocjenjivanja u službenom FAQ-u. Čak se osvrću i na to koliko su njihovi podaci pouzdani,

                      U prijevodu Tze ne dopusta Fenixu da uziva u Tesli (iako je ne posjeduje), a to isto trazi od nas za Peugeot?

                        chono a moj dragi Chono, kako si ti uspio to iščitati iz teksta. Čak i da slažeš samo dijelove mojih riječi i copy pejstaš, nećeš dobiti tu poruku. Ha-Ha-Ha

                          chono imam proljev, sve me boli i temperaturu 38.6.

                          I još mi Hrvoje govori da izmišljam. 😀

                            Fico Fico, znači izvukao si mi istraživanje Consumer Reportsa koje navodi kako je Teslin Model Y iz 2020 imao velikih problema sa završnom kvalitetom izrade te je zbog toga dobio manju ocjenu:

                            https://www.consumerreports.org/cars/tesla/model-y/2020/reliability/

                            Budući da su sve ocjene zaključane iza paywalla, prilažem link Reutersa u kojem se navode isključivo problemi sa savršnom kvalitetom izrade:

                            https://www.reuters.com/article/us-autos-reliability-tesla-idCAKBN27Z28C

                            Evo i link za Model Y za 2022. godinu, kojeg Consumer Reports također ne preporuča, a razlozi su predugo vrijeme punjenja, to što range nije koliko se reklamira da jest i da završna razina izrade nije na "luxury" razini kojoj cjenovno pripada

                            https://www.motorbiscuit.com/why-doesnt-consumer-reports-recommend-2022-tesla-model-y/

                            Istovremeno, na jednom od linkova naveli ste i What Car istraživanje za 2020., koje u ovogodišnjem istraživanju navodi da je Model 3, prema tim istim kriterijima, najpouzdaniji u svojoj kategoriji. Također, taj isti site stavlja Teslu kao Brand na sredinu ljestvice s 91% što je više od prosjeka


                            Fico, ti pogotovo sad priznaj da si supportaoTzea koji u ovom slučaju pretjeruje. Unatoč svim kategorijama, nitko nigdje ne navodi da su Tesle (u ovom slučaju samo Tesla Y, što opet ne daju kompletnu sliku o svim njihovom automobilima) kriminalno nepouzdani i jako kvarljivi.

                            Pretjerali ste. I ponavljam po stoti put. Nije najbolja, a niti najgora, čak i na linkovima koje pilažete. U najmanju ruku prosjek.

                            EDIT:

                            Tzereen I još mi Hrvoje govori da izmišljam. 😀

                            To ti dosad nisam doslovno napisao, ali da, izmišljaš.

                              Fenix kako buz kaže, stvar je perspektive.

                              Meni osobno, ako gledam da je marka na 27om od 28 mjesta, ili 30om od 33 po "reliability" rankingu. Naglašavam riječ reliability. Onda smatram da se može reći da je ta marka kriminalno nepouzdana. Jer je među zadnjima po pouzdanosti, jel. To je prema consumer reports.

                              Ako se gleda JD Power, onda više nije reliability ranking, već dependability. Tamo se gledaju 33 marke te tamo Tesla ima čak tri marke lošije od sebe. Alfu, Land Rover i Jaguar. Meni je to prema tome također kriminalno nepouzdan auto.

                              Nadalje. Whatcar, koji si naveo, kaže: Least reliable electric cars - Tesla Model S.

                              Meni to sve skupa oformljuje rečenicu iza koje stojim - Tesla je kriminalno nepouzdan auto.