DEVELOPER: Konami
IZDAVAČ: Konami
WRITER: Yoshitaka Murayama
DESIGNER: Junko Kawano
COMPOSER: Miki Higashino (1&2)
ŽANR:RPG
• Suikoden Revival Movement
Suikoden je japanski RPG serijal koji je postigao relativno solidan uspjeh kroz pet glavnig nastavaka i nekoliko spin off-ova.
Prvi dio je izasao 1995 godine za PlayStationu a zadnji dio Suikoden V 2006 godine za PlayStation 2.
Glavni kreator originala i dva nastavka poslije je Yoshitaka Murayama.
Murayama je kada je pocetkom devedesetih dosao u Konami i dobio zadatak da s jos nekim suradnicima
napravi RPG serijal za konzolu na kojoj je radio Konami.
Taj RPG je trebao biti odgovor Konamia na veoma populare RPG naslove od Enix-a(Dragon Quest) i Squarea(Final Fantasy).
Na serijalu od samog pocetka radi i Junko Kawano (designer Suikoden V, Tactisa).
Konami odustaje od konzole a Suikoden se prebacuje na PlayStation.
Veliki utjecaj na Suikoden serijal imaju kineske price Shui Hu Zhuan
odkud je i preuzet koncept "108 Stars of Desteny" odnosno skupljanja 108 likova u samim igrama.
To je moglo bi se rec na kraju postao zastitni znak serijala.
Igrac kroz Suikoden igre ima priliku regrutirati preko stotinu likova. Svaki od njih ima svoju pricu i svi na neki nacin ujecu na sameplay i pricu.
Iako je Murayama prvo imao ideju napraviti igru inspiriranu samo dalekoistocnom kulturom
zbog manjeg potencijala da igra dobro prode na zapadu odlucuje se za mix zapadne mitologije i dalekoistocne kulture.
Suikoden igre imaju nesto drugaciji stil price u odnosu na druge igre RPG zanra,
radnja se vise vrti oko politickih intriga, korupcije, ratova i utjecaja svega toga na likove.
Igrac nije sam protiv svih, naglasak je na zajednistvu. Sveukupno se moze rec da Suikoden serijal ima iznadprosjecnu pricu.
Prva tri nastavka kronolski idu jedan za drugim iako im se price ne nadovezuju previse susretnemo naprimjer neke poznate likove,
cetvrti dio ide u relativno daleku proslost a petica je dosta bliza dogadajima iz originala. Svaki nastavak se bez problema moze igrat zasebno,
ipak preporucio igranje igara rdom kojim suizlazile.
Iako su fantasy elementi prisutni kroz igre, naglasak nije toliko zastupljen kao u slicnim igrama tog tipa.
"The 27 True Runes" je glavni fantasy koncept kroz cijeli serijal. Inace Murayamu je inspiraciju za True Runs dobio iz kartaskih igara.
Kroz svaki nastavak igrac kroz regrutaciju likova povecava vojsku i tako uzdize bazu/dvorc
koji s vremenom dobiva sve vise sadrzaja poput mini igara, ducana,...
Svaki lik ima svoje mjesto u dvorcu te je na neki nacin koristan, vecinu likova mozemo koristiti u borba.
Serijal je takoder poznat po tome sto postoje tri vrste borbi.
Kroz vecinu igre se borimo u klasicnim rendom borbama na poteze, u party mozemo staviti do 6 likova iznimka je samo Sukoden IV(4).
Pojedini likovi imaju zajednicke specijalne napade.
Drugi nacin borbe su velike bitke u kojima se borimo s jedinicama u kojima mogu biti i likovi koje smo regrutirali.
Borbe se uglavnom odvijaju na velikim bojnim poljima gdje kroz taktiziranje trebamo doc do pobjede.
Treci nacin borbe u Suikoden igrama su dueli, u njima se borimo u jedan na jedan okrsajima po sistemu skare-kamen-papir.
DIRECTOR: Yoshitaka Murayama
DESIGNER: Junko Kawano
COMPOSER: Miki Higashino
VRIJEME IZLASKA: 1995
PLATFORME: PlayStation, PlayStation 3, PS Vita (PS1 Classic)
• SUIKODEN INTRO• SUIKODEN OSTPrva igra u serijalu ja izašla 1995 godine u Japanu a kroz dvije godine i na zapado tržište.
Bio je to jedan od prvih RPG naslova za PlayStation. Igra je nesto kasnije u Japanu izasla za Sega Saturn, PC i PSP.
Borba je klasična turn-base, vrlo jednostvna ali i veoma brza.
Bez obzira sto u partyu imamo šest likova. Likovi nakon naredbi gotovo istodobno napadaju.
Uz to tu je i Auto mode kod borbi koji dobro posluzi pri laksim borbama kada nije potrebno dublje taktiziranje.
Glavna obilježja igre su regrutiranje brojnih likova, uzdizanje dvorca, taktičke borbe.
Magija u igri je predstavljena kroz Rune, kasnije su nam na raspolaganju i neke mini igre.
Priča je vrlo dobra, nije spektakularna niti to pokušava biti za razliku od većiine jRPG naslova tada.
Treba naglasit da je Murayama scenarij prvog Suikoden napisao nakon onoga iz dvojke.
Prica dvojke je bila ambiciozna pa su preko prvog nastavka htje steci iskustvo da bi gameplay dvojke bio na razini.
Pokusali igru napravit s 3D prikazom koji je na Playstationu dobio veliki zamah. Ali to su bili sami poceci 3D prikaza u igrama,
pa im se rezultati nisu svidjeli tako da su se odlucili na "igranje" na sigurno i 2D prikaz igre.
Treba izdvojit odlicnu glazbu, prekrasne i ugodne melodije.
Kritika je vrlo dobro prihvatila Suikoden, u to vrijeme je vazio kao jedan on najboljih RPG naslova na Playstationu.
Glavne zamjerke su bile ne bas spektakularni vizuali ocito su smatrali da je vijeme 2D spritova proslo pa su ostali razocarani.
Jedna zanimljivost, Warren Spector (Deus Ex) je prvi Suikoden stavio na seto mjesto najdrazih igara
te da ga je sama igra inspirirala u nekim vaznim segmentima kad je kasnije radio igre.
DIRECTOR: Yoshitaka Murayama
DESIGNER: Junko Kawano
ARTIST: Fumi Ishikawa
COMPOSER: Miki Higashino
VRIJEME IZLASKA: 1998
PLATFORMe: PlayStation, PlayStation 3, PS Vita (PS1 Classic)
• SUIKODEN II INTRO• SUIKODEN II OSTSuikoden 2 je po mnogima vrhunac i najbolja igra u serijalu.
Redovito na raznim TOP listama najboljih JRPG naslova PlayStation konzole.
Gotovo u svakom segmentu iznad prethodnika. Ponovno su se odlučili za isti grafički stil bez obzira što
je to kritičarima bio jedan od najvecih minusa prethodnika a konkurencija je uglavnom presla na 3D prikaz.
Radi odlično nacrtanih i dobro animiranih spriteova igra je vrlo dobro odolila zubu vremena.
Portreti likova su na lijpse nacrtani, lokacije su detalnije u odnosu na original.
Tada je taj prikaz možda bio veliki minus a danas je to i dalje oku ugodna igra za razliku od većine 3D PS1 koje nisu bas najbolje ostarile.
Igra je Europu dosla tek 2000 godine.
Glazba je ponovno jako dobra, fenomenalne melodije koje zauvijek ostanu u sjećanju. Miki Higashino je obavila odlican posao.
Gameplay je manje više isti kao u originalu, ali je zbog iskustva rada na prvom djelu sve na visoj razini.
I dalje su tu brojne mini igre, hrpa likova za regrutiranje, bolje strateške borbe, uzdizanje dvorca, dueli.
Borbe su idalje brze i jednostavne. Rune sustav je unaprijeden.
Svijet je veći a sama igra duža u odnosu na prethodnika. Kao i u prethodniku dizanje levela likova je odlicno rjeseno.
Kako u igri imamo poveci broj likova a party je limitiran na sest
oni koji su zaostali brzo dizu level tako da nema potebe za prevelikim grindanjem. Odlicna stvar.
Zanimljivo je ste na početku Suikodena 2 mogli učitat SAVE poziciju iz prvog nastavka. Lijepo iznenađenje.
Priča je fenomenalna, jedna od boljih u žanru a moglo bi se reći i šire. Prekrasna priča o prijateljstvu koje je razdvojio rat.
Razni zapleti, nekoliko završetaka, odlični likovi, genialni negativac. Uvod u igru je nezaboravan meni osobno jedan od najdrazih u gamingu.
Potez da ne žure sa ovim scenarijem odmah je bio pametan.
Zadrzali su i unaprijedili su sve ono dobro iz originala tako da je Suikoden 2 gotovo savrsen nastavak.
Kritika je hvalila igru, pogotovo odlicnu pricu.
Igra nažalost prodajno nije prošla najbolje. Razlog se vjerojatno krije u lošem tajmingu izlaska, a i konkurencije nije manjkalo.
PlayStation je dobro znamo jedna od najboljih konzola sto se jRPG zanra tice.
Bez obzira na sve svremenom Suikoden 2 izrasta u PlayStation klasik. Sam Murayama istice da mu je to najbolji/najdrazi Suikoden nastavak.
Zbog malog broja isporucenih primjeraka i kultnog statusa u zanru kao jedna od najpotcijenjenijih naslova
fizička kopija igre drzi nevjerovatno visoku cijenu u online trgovinama.
Nakon brojnih molbi i peticija Konami je napokon 2015 poslusao fanove i stavio Suikoden 2 na PlayStation Store.
DIRECTOR: Yoshitaka Murayama
ARTIST: Fumi Ishikawa
VRIJEME IZASKA: 2002
PLATFORME: PlayStation 2, PlayStation 3 (PS2 Classic)
• SUIKODEN III INTRO• SUIKODEN III TrailerPrvi nastavak na PlayStation 2 konzoli.
Nažalost prije samog izlasku igre na tržište dio tima koji je radio na serijalu odlazi iz Konamia,
skupa s njima je otisao Yoshitaka Murayame kreator serijala. Razlozi odlaska nikad nisu bili poznati.
Osim grafičkog prikaza najveću promjenu u odnosu na prethodnike donio je novi "Trinity Sight System" sistem.
Umjesto fokusiranja na jednog lika sada smo pratili priču iz tri perspektive.
Igra je podjeljena na poglavlja a igrac bira redosljed s kojim ce likovima igrat
Gameplay je doživio velike promjene, pogotovo sama borba.
Mape nisu toliko otvorene kao u prva dva nastavka.
I dalje imamo šest likova u partyu, novost je što su likovi povezani u parove.
Nazalost borbe u ovom nastavka nisu bile brze kao u prethodnicima.
Strateške vojne bitke su i dalje tu samo u izmijenjenom obliku.
Tranzicija serijala u 3D je solidno odrađena, likovi su lijepo napravljeni ali okolina nije na razini.
Nažalost zbog toga je i dio atmosfere starijih igara izgubljen.
Konkurencija(FFX) grafički bila nekoliko koraka ispred. Definitivno se moglo uloziti nesto vise u taj segment igre.
Intro je fantastičan, praćen prekrasnom glazbom i odličnom animacijom.
Miki Higashino zadužena za glazbu prva dva nastavka ne radi na Suikodenu 3
sto se odmah osjeti jer glazbom nije toliko dobra kao u prva dva nastavka.
Radnja Suikodena 3 se odvija petnaestak godina nakon događaja iz dvojke.
Priča je vrlo dobra i ponovno se ističe jednostavnom ali i zanimljivom radnjom.
Glavni likovi sada imaju naglašene karaktere.
Suikoden 3 je od strane kritike dobio veoma dobre ocijene. Najbolje u serijalu, IGN mu je dao 9.4/10.
U dva navrata je završio na IGN-ovim listama najboljih PS2 igara. Sve to nažalost nije imalo utjecaj na prodaju igre.
Prodaja u US je podbacila što je rezultiralo otkazivanjem izdavanja igre za europsko tržište. Velika nepravda je na srecu fanova ispravljena,
trinaest godina Konami napokon donosi europljanima preko PlayStation Storea.
DIRECTOR: Masayuki Saruta
ARTIST: Junko Kawano
WRITER: Junko Kawano
VRIJEME IZLASKA: 2004
PLATFORMe: PlayStation 2
• SUIKODEN IV TrailerSuikoden IV je prva igra u serijalu bez glavnog kratora Yoshitaka Murayame.
Junko Kawano koja je od početka upletena u serijal preuzima rad na Suikodenu IV.
Četvorka donosi i nešto drugačiji setting od prethodnika. Velik je naglasak na brodove i plovljenje morem.
Tako su strateške borbe na bojnom polju zamijenjene brodskim okršajima.
Gameplay je doživio dosta promjena u odnosu na treci dio. Borba je pojednostavljena i vise lici onoj iz originala.
Umjesto do tada za serijal karakterističnih šesteročlanih partya u četvrti dio ima po četiri lika u partyu.
Mnogim fanovima serijal se to nije svidilo kao i mjenjanje vrlo dobrog skill sistem iz trojke.
Jedna od zamjerki ide i na račun prelaganih borbi. A sama igra je relativno kratka za zanr.
Ovo je prvi nastavak u kojem likovi imaju glasove. S tehničke strane igra nije bila nešto specijalno.
Prva igra u serijalu koja nije imala mogućnaost prebacivanja SAVE pozicije s prethodnika.
Priča također nije na razini prethodnika kao ni glavni lik. Radnja igra je se odvija 150 godina prije događaja iz prvog Suikodena.
To na kraju rezultira najlošije prihvaćenom igrom od strane kritike i fanova. Mnogi je ističu kao najlošiji dio serijala.
Prodajno je igra prošla solidnu u Japanu na razini trojke ali ne i na zapadu.
DIRECTOR: Takahiro Sakiyama
COMPOSER: Norikazu Miura
VRIJEME IZLASKA: 2006
PLATFORMe: PlayStation 2
• SUIKODEN V INTRO• SUIKODEN V TrailerRad na Suikodenu V je započeo prije nego na četvrtom dijelu. Moglo bi se reć da su se s petim dijelom vratili korijenim.
Radnja igre odvija 142 godine poslije one iz četvrtog dijela odnosno sedam godina prije radnje iz originalnog Suikodea.
Tako su u igri završili neki likovi iz originala i dvojke. Priča je vrlo dobra, igra je pokupila nekoliko nagrada u toj kategoriji.
Prezentacijski su se također na neki način pokušali vratit ugođaju PS1 naslova.
Iako se radi 3D igri, zbog udaljene kamere izgled igre dosta podsjeća na prva dva nastavka.
Nažalost prekrasan art Suikodena 2 nisu uspjeli prenijet na u 3D.
Šesteročlani party se ponovno tu, postoji mogućnost mijenjanja formacija na 6x4 ploči. Sve to ima utjecaj na sami gameplay.
Borba je također slična onoj u pocecima serijala samo nešto dublja.
Vojne bitke su ponovno tu. Sada se odvijaju u stvarnom vremenu i dosta su poboljšane, dueli i mini igre su tu.
Skill sistem je ponovno vraćen na radost fanova. Mislim da je ovo bio odlican korak naprijed u odnosu na Suikoden IV.
Kritika je dobro prihvatili igru ističući odličnu priću i povratak starog Suikoden ugođaja.
Najviše zamjerki je bilo prema ne baš dobroj grafici u za to vrijeme i podužim učitavanjima.
Po pitanju prodaje igra nije prosla dobro, losije se prodalo od po mnogima inferiornijeg prethodnika.
Prosle godine je bila dvadeseta godisnjica serijala a ove ce se napunit deset godina od zadnje prave Suikoden igre.
Sve svemu Suikoden serijal ce ostat u sjecanju vecine onih koji su ga igrali, pogotovo drugi dio.
Zbog nedostupnosti, loseg marketinga i manjka ulaganja serijal nije dobio zasluzenu pozornost niti je razvio potencijal koji je imao.
Nakon lose prodaje petog nastavka Konami dize ruke od serijala, a kako je trenutno stanje u Konamiu tesko da cemo dobiti novi Suikoden uskoro.
Dobro da je Konami na kraju popustio i stavio prve tri igre na PlayStation Store nadam se da ce i ostatatk serijala doci na red.
Pa tko zna, mozda prodaja nekog potakne da serijal digne iz pepela.