U slučaju da još netko u budućnosti završi u dilemi, evo vam i moje mišljenje.
Lost Sphear je nažalost prilično neinspirativan i na momente jako dosadan JRPG. Činjenica da je Square Enix prije tri godine odlučio otvoriti i financirati omaleni studio koji će biti specijaliziran za izradu JRPG-eva sa šarmom starog kova je hvalevrijedna stvar; i dovoljan razlog da u startu volimo i podržavamo Tokyo RPG Factory i cijelu tu priču; ali nije dovoljno.
Onaj početni JRPG šarm je svakako tu, i ne samo početni, već i tokom igre na momente postoji taj isti šarm, bilo da se radi o pojedinoj lokaciji/sceni ili dizajnu nekog bossa. Ali u globalu te nije briga za ništa što se događa na ekranu i tu leži najveći problem ove igre. Lost Sphear se također konstantno i očigledno trudi imitirati poznate velikane žanra, i to ne bi trebao biti neki veliki problem, dapače, može biti i simpatično; ali ako uz imitaciju nemaš ama baš ništa što već nismo vidjeli u žanru, onda je i to problem. Moram spomeniti i prilično lošu karakterizaciju likova (usprkos tome što puno PREVIŠE govore). Kada nešto što može biti ispričano u dvadeset rečenica biva razvučeno na sto, onda znamo gdje to vodi. JRPG od mlakih 25-30 sati koji se na kraju doima razvučenim. Ide plot twist na plot twist, a ti lupaš po next-u jer te nije briga. Šteta. Borba na normal je jednostavno prelagana, i ne traži nikakvo investiranje u nju. Na kraju se sve svede na jednostavno čišćenje dungeona, koji su na svu sreću kratki, pa nisu toliko zamorni. Po world mapi su razbacane stvari koje ti uopće ne trebaju. Samim time njihova svrha postojanja je upitna. Da ne spominjem stvari poput ubacivanje ribolova koji je tu samo jer "mora" biti, a svodi se na dva klika tipke X.
Igrači su i sa prošlim naslovom studija (I Am Setsuna) imali priličan broj kritika na račun (ne)inspirativnosti. Tokyo RPG Factory je sa Lost Sphearom obećavao napredak na svim poljima, i općenito JRPG većeg opsega u odnosu na prethodnu igru. Igrajući Lost Sphear, ne izgleda kao da su se baš razmahali sadržajem i velikim napretkom.
I tako se Lost Sphear nalazi u čudnoj poziciji. Nikad ne sudim igru po njenoj cijeni, već po kvaliteti, ali baš zbog toga cijena Lost Spheara dolazi u pitanje i stalno je protežemo ovdje. Svaki pravi zagriženi JRPG fan (nazvat ćemo ga Mr. Jelašević) već odavno ima ovu igru na radaru i odigrati će (ili barem probati) sve što Japanac izbaci na zapadu, ali šta je sa ostalima? Njima je teško preporučiti ovu igru, i sigurno se ne radi o predstavniku žanra zbog kojeg bi se netko nakačio na njega. I tako ćemo razočarani upaliti Chrono Trigger po peti put, i preporučiti ga svim ostalima koji ga nisu odigrali nijednom.
Na svoj drugi pokušaj da odgovore na pitanje: Da li je samo ljubav prema JRPG žanru dovoljna da se napravi odličan JRPG? -Tokyo RPG Factory je vjerojatno već odgovorio sam sebi, sad je samo preostalo da za svoj treći pokušaj naprave "svoj" JRPG.
Nećemo se ljutiti ni ako pogriješe.
Jedina stvar koja je u Lost Sphearu na puno većoj razini od solidnog je sljedeća glazbena kompozicija.
https://www.youtube.com/watch?v=watch?v=8r0MWzsY2LM